fredag, april 06, 2007

molnljus

yo

embryo okcså abuabu okcså sverkcer smygrer in i innuti den innebroendres rum mitt i prikc i natten: nu ska vi se vad han har för sej när han har för sej

oj vad mörkct det är i mörkcret akcta så att ni inte snubblrar på alltning det säjer jag nu yo

okcså plötseligt tändrer den innebroendre lampror övrerallt okcså lysrer oss okcså mitt i prikc i ansikctet: Mina herrar.

yo

På väg mot Blåkulla, eller?

yo

okcså den innebroendre grår fram till abuabu: Det här är mitt rum, inte sant?

okcså abuabu: förlåt vi gjikc bara vilse i natten det säjer jag nu yo

okså sverkcer: undrerliga är vägrarna ibland det säjer jag nu yo

okcså embryo: vi brer oss om ursäkct det säjer jag nu yo

okcså den innebroende: Det är inte någon av er som har en liten fickspegel på sig, möjligtvis?

inte ofta det säjer jag nu yo

den innebroende tittrar ut gjenom fönstret okcså upp mot himmelen: Månljuset är väldigt fint. Man skulle fånga in lite utav det.

fångnga molnljuset det undrar jag nu yo varfrör då

Därför att.

ja det är klart att vi inte tänkctre på det det säjer jag nu yo ha en trevelig afton före påskcafton det säjer jag nu yo hejdå nu måste vi grå okcså kokra någera ägg det säjer jag nu yo