måndag, juni 04, 2007

skandalfotboll

yo

okcså abuabu ringrer på: ska du med ut okcså lira lite

yo

okcså på den lilla grusplanen ställrer dom opp: busen berlin är där okcså sverkcer i mål okcså brollan fred okcså hans polare per å okcså abuabu okcså embryo okcså någera småtjejer som strår vid gungrorna okcså tuggrar tuggelituggummi det säjer jag nu yo

när motståndrarna kommrer gående

motståndrarna kommrer vaggrande med en boll undrer armen okcså gräsliga tetröjor okcså grabbardinbrallror blandrat med gammela gymnastikbrallor från före första andera världskrigret

i mål sättrer dom farbror flip i uppekavladre kostymbyxsor okcså vit skjortra: kalla mej det kassa kassaskåpet

på bakcen farrans gammele vän den absolut helt livsfarligre pokerarne

mittfältet dominreras av farran själv: jag är domrinerare rytrer han det säjer jag nu yo gult kort till allan som pruttesterar

på topp har dom sverckers farra som jonglrerar med bollen på föttrerna som vore den en liten ärta: jag spelrade i allsvenskcan innan ni ens var små embryon det säjer jag nu yo

småtjejorna får vara linjemän okcså farran dömrer: gult kort till allan som pruttesterar

eftrer en kvart ledrer lag embryo med fem noll eftrersom lag embryo inte är ölmagrade ellrer tar rökpaus mitt i prikc i matchen det säjer jag nu yo

i halvtid strår det sex ett eftrersom sverkcers farra till slut fikc igång dribblingrarna

okcså när domraren blåsrer igång andera börjar vansinnret: farran fäller krokben på abuabu som blodrig kämprar vidrare okcså pokerarne kopplar brottrargrepp på berlin okcså per å får en smäll på själva okcså brollan föresvinnrer spårlöst från innerplan okcså sverkcers farra säjer åt sverkcer att grå hem okcså göran läxsorna okcså sedan vräkrer dom in mål eftrer mål okcså embryo får rött kort eftrersom han pruttesterade okcså abuabu måste läggra sej bredvid planen okcså rätra ut ditten okcså datten som blivrit krokrigt

okcså nu tittrar domraren på klokcan: lag embryo ledrer nu med ett mål okcså han blåsrer straff

men hallon bollen var inte ens

men hallon det var han som fällde mej inte

domrineraren stegrar upp okcså läggrer ned bollen okcså höjrer en hand okcså blåsrer i pipan okcså smakcrar tilll bollen själv okcså den dundrar upp i krysset

det där gjikc ju bra säjer domrineraren: vi tar en straff till

okcså motståndrarna ledrer med ett mål okcså matchen är genast slut

takc för en grod match det säjer jag nu

yo