torsdag, juli 05, 2007

några mord på vägen 6

somrardekcaren avsnitt 6: uppgörelsen

aha

mördraren tagen på bar hjärning

aha var någnonstnans det undrar jag nu yo

i ordförrådet

aha

med syltburkcen i munnen: spottra ut den där innan det smällrer

bang

bong

bom

boff

paff

okcså släpprar vi ut honom i fotoblixtstrarnas sken okcså hållrer vi låda: yo

vad är det där för låda ni hållrer det undrar jag nu yo

det är ingngen låda det är en burkc en syltburkc det var den som

aha

så det var inte kepchup det var sylt

yo

vilkcen smak det undrar jag nu yo

ingnga kommentrarer

kan ni inte gje en ledtråd

okej okej: det är någnonting grott

aha

som växser i skogen ibland

aha

okcså ibland i trädgrården

aha

det rimmrar inte på ordgubbe

nähä okcså jag som troddre att det var sådnana

dom här är mindre

aha

hallon där jag tror att jag vet

okej gissla på bara

lingngon

njae inte presis rätt det säjer jag nu

hallon hallon jag tror jag vet

okej

björnbär

nope

nejmen det här var svårt

fler frågror

vem är mördraren det undrar jag nu yo

åh det är en marsipan som har klätt ut sej till en helt vanelig menniska för att sakcta men säkrert erövra jordklotsen okcså ätra upp allan burkcar med sylt i alla förråd överallt alltid men nu ska vi skjutsa honom till cape carnival okcså skikcra hem honmon till mars nu i juli igjen igjen

EXSTRA EXSTRA EMBRYO OKCSÅ ABUABU DAGENS HJÄLTRAR LÄS OM ALLTIHOPA EN GÅNGNG TILL I EMBRYOBLADET EXSTRA EXSTRA