onsdag, februari 04, 2009

innanför innanför

garagedörrarna står vidöppna och farran kastar ut än det ena än det andra: vad ska allt det här vara bra för

men hallon: det där är ju mina grickor från 1977

men hallon: det där är ju min jonne från 1969

men hallon: det där är ju min jotaboll från 1972

och farran bara öser ut mer och mer grejor: VAD SKA ALLT DET HÄR VARA BRA FÖR

till slut kommer han ut i solskenet och garaget lyser vitt och alldeles tomt där inne och i handen har han en grunka bara kvar: den allra sista

vad är det där det undrar jag nu

det är min trudelutt från 1965

trudelutt det undrar jag nu

ja jag hade den längst fram på styret

hur låter den det undrar jag nu

jag minns inte det är det värsta: och nu vill den inte mer: lyssna

inte ett pip

inte en trudelutt det säjer jag nu

yo