fredag, april 18, 2008

poker

farran och hans polare little ben och big bonanza sitter inklämda i garaget i det dunkla ljuset med varsina milkshakes och med en hög tändstickor på bordet

jag satsar en hel ask eftersom jag har triss

men det ska du inte säja

vaddå

man ska småkika på korten och langa in ett par styckna bara och se iskall ut: såhär

du ser inte det minsta iskall ut: du ser faktiskt lite rödblommig ut

gör jag

ja: har du feber

har jag

jag satsar två tändstickor

jag dubblar: det blir väl fyra det

obsalut: nu spelar vi som i vilda västen

ja eftersom jag har grummestövlar och cowboyskratten på mej

jag synar

ja det gör du: men du ser lite krasslig ut faktiskt: du kanske är algerisk mot garagelukten

jag synar

vi vet vi vet: det är ingenting du behöver förklara: vi har sett dej sedan småskolan

jag har kråka

oj: jag har bara fyror och en tvåa

värdelöst spel: jag vinner väl då eftersom jag har i alla fall kungen

obsalut: kungen äger allt eftersom ja han är ju kung

ska vi ta en runda till

vartdå

tja: ner till korvmojen och ta en mosbricka eftersom man har ju vunnit man har ju vunnit

om du bjussar så

självklart: jag är ju kung jag äger allt