måndag, januari 19, 2009

verklighetens embryo

jaha: vi knackar väl på och kliver in: där sitter han ju i köket: hallå embryo

hallon hallon

vad hänger det undrar jag nu

åh: inte mykcet jag sittrer här okcså stavrar mej igenom ett flingngpaket: hur stavrar man till müsli det undrar jag nu

som det låter antar jag: mysli

häng med in i bradagsrummet: ta varsin soffa så softar vi

vad är det för film

disneydvd: en klassiker

är det inte lite: barnsligt

nej nej: det där ligger i betraktarens öga: varje gång du ser ett verk antar det nya former beroende på vem och vad du är just idag: vi skapar alla olika bilder av skeendet och upplevelsen: tillvaron och dess uttolkare är därför alltid lika obeständiga som svårbestämbara: allting är relativt och ingenting är givet: ena dagen håller man på mowgli andra dagen på baloo ibland på kung louie ibland på sherekhan ibland på överste hathi om jag för be men ytterst sällan på ormen kaa men jag jobbar på att känna åtminstone någon slags sympati för honom

och just idag det undrar jag nu

gamarna: eftersom du ska vänner ha det säjer jag nu

yo