Wednesday, April 22, 2009

gratis är gott

vi har bildat ett litet parti: det är jag och embryo och sverkcer och abuabu och grannbarnen och så har vi lurat med sverkcers farra okcså (eftersom han grillar allt som är gratis)

vi heter gratispartiet: allt vi vill är gratis

och allt vi vill ha är gratis

vi börjar från botten: vi äter grus och solar oss nakna: allt det där är gratis

nästa steg är att beställa hem gratisgrejor: det finns massor: man går med på en prenumeration av exempelvis tidningen ditten och datten

och får två nummer gratis

plus en hårfön med usbminne: gratis

nu börjar vi bli riktigt proppulära: vi har samlat en svans efter oss av gratisgrillare och nu drar vi dom med oss in på stormarknaderna

eftersom där kryllar det av gratiserbjudanden: provsmaka renskav med skoskav: provsmaka fettfri ost med noll procent fett och inga tillsatser av ingenting: provsmaka dej själv: provsmaka provsmakarna

abuabu kom hem med gratisprover på allt från flytande handtvål till nattbindor med vingar

med vingar det undrar jag nu: får jag prova

obsalut: dom är ju gratis

dom prasslar precis det säjer jag nu: man kan ha dom i nattvåfflorna som lite extramjukt under fotsulorna när man grår omkring och andas lite frisk luft: det är gott och gratis

och sen kommer vår slogan i kör det är gratis att skråla: DET SÄJER JAG NU YO

4 comments:

K said...

Nä, nu tycker jag att du har fel. Det verkar som om du vill ta ifrån mig min rätt att få ersättning för vad min döda mamma skapade för 35 år sedan och som jag får en summa pengar för varje år. Det vore ju helt absurt om jag inte skulle få ersättning för vad mamma gjorde då, eller menar du till och med att Selma Lagerlöfs barnbarnsbarnsbarn inte ska få ersättning för hennes arbete? Man tar sig för pannan.

embryo said...

hejsan K: roligt att höra att din mammas alster fortfarande är i omlopp

bli medlem i gratispartiet: det kostar mindre än det smakar: ingenting

K said...

Nä tack, jag tycker att det ska svida och göra lite ont att gå med i ett parti. Först då visar man att man menar allvar med sin handling.

embryo said...

äsch synd: här grillar vi allting gratis