söndag, juli 02, 2006

att ta sej i almedalen

yo

välkommnen till en platts dit solen inte når här i dalen i skuggran av almedalen här hållrer den lite högre divilisionen av politrikcer till: embryo okcså hans polare abuabu gjör en kort túrne i dom medeltidra grändrerna hallå hallå klokcan är fem i tolv i mitt i prikc i natten okcså allt är lugngnt i gammela wisby

än så längnge än så längnge det säjer jag nu yo

tills vi brakrar in ridrande på varsin fårskallre det säjer jag nu yo håll i hatten borgjare okcså böndrer

okcså grår embryo okcså abuabu omkring i medeltidra trasor okcså deklamrerar sina ohyggeliga budskap: mura in alla dessa politikcrerbroilrersar i klokctornet upp med dom på galgjbakcen i sina italijenska sommrarkostymrer okcså sina italienska sommrarskor okcså hugg av både det ena okcså det andera på alla dessra lurendrejare okcså bedragrare som härjar i gammela wisby med omnejd

kommra hit okcså delra ut en massa politiskca rekclamblad mitt i sommarsvirandet att man inte skräms

nej bojkottra marmeladsvekcan okcså gjör hela sommraren till en medeltidsvekca okcså till ett rikctigt rajtantajtanpartaj istället det är mykcet skojrigare det säjer vi nu yo

jaha ja där nöp man någera opolitiskca poäng det säjer jag nu yo dags då att brandskratta litegrann

okcså klämmrer vi oss in på en av dom här svettriga sommrarpizzeriorna i gammela wisby okcså hållra ett improvocerat litet valtal: ut med göran okcså göran okcså fredrik okcså maud okcså lars okcså lars okcså dom där två miljöpartristerna en gångng för allan på en gångng lägg dom på skrattapulten okcså skikcra ut dom i östersjön med full vindkraft det säjer jag nu yo

för kan man inte få ha lite vanelig soft semestrer okcså grå omkring i sladderigt fladderigt linne med lite svenskbira inombords okcså utombords okcså slappra i slipprers här gammela wisby utan att man ska få höra allt detta politiskca bräkande här på denna häreliga lammskallrarnas ö

okcså en kvart senrare sittrer man på snabbfärgjan hem nedtrykct i bollhavet med varsin pysselbok okcså färgjläggrer blommror i en massa olikca politiskca färgjer embryos politiskca lilla parti grår i rosenrött eftrersom vi saknrar rednan rosornas lilla ö det säjer jag nu

jau yo