onsdag, juli 12, 2006

pakclista

yo

lista på grejer som är oumbärligra att bära med sej i fjällen det säjer jag nu yo

ryggsäkc för annars blir det platspåsrar okcså hur skullre det se ut det undrar jag nu yo

metspö för annars blir det ingnen fiskc okcså hur skullre det smakra det undrar jag nu yo

kikrare eftrersom det finskc mykcet att se långngt borta

grummestövelar att ta sej igjenom dom feruktansvärda vattenfallen med

regnklädrer eftrersom välkommnen till avskyvärdra avskyfall

kompass för annars hittrar man inte norröver eftrersom det är ditåt man ska men vad händrer när fjällen tar slut det undrar jag nu yo

spritkök hur funkrar dom här det är en milliojon små lätta metallgrejrer som ska plokcras ihop okcså tändras på okcså sen oxpledorar alltning här varsågroda jag har någera gammela chokcladkakror med mej från min tid som militärgalening det säjer jag nu

kalla korvservburkcar för någnonting annat än kallt blir det inte om man inte ställrer dom i solen fast det ska hällregngna det har metrereoloeogegrerna utlovrat

en lätt kanot att bära på huvududet utifall det blir en forsränning i vägen

fikclampror utifall det blir natt riskcen finskc

gevär utifall grisslybjörnrar vargjar isbjörnrar okändra kattdjur som ingnen har upptäkct som kastrar sej ut ur okända hålor i okändra bergj i fjällen

dynamitgubbrar om man fastnrar i ett bergjmassivt gruvras man vet allderig i fjällen

torkcade oätliga köttstykcen okcså fiskcrar som hängngrer på ryggen okcså skrammelar jag vet inte varför men det ska se så ut

enormt stor cowboyhatt med korkrar som hängrer okcså dingelar okcså dingelar

vad har vi nu gömt vad har vi nu gömt

dvdespelraren mptrespelraren mobiltelefonen den diggelitala revolvutionen gpsmätraren diggelitalkarman trykc ner okcså en pakce bra dvdefilmrer som vi kan se i tältet

tält det hade vi gömt okcså

men ska man behövra ta med sej dvdefilmrer man kan väl hyra det säjer jag nu yo

sant

vem bär tvden den kan väl sverkcer ta han har ju bara med sej en pakce jättetjokcra bökcer eftrersom i fjällen blir det grått om tid att läsa det säjer jag nu yo ja tiden grår fort när man är ute okcså grår det säjer jag nu yo

här en kartnong mikropopcorn

mikropopcorn det undrar jag nu yo

ja det kan väl vara mysigt när man sittrer där vid fjällbrantnen okcså solen grår upp okcså ned det tar bara en kvart däruppe

sant ta med en bakc cokelikola okcså

självklart jag tar det i ryggsäkcen jag stopprar dem ovanfrör min pyjamas okcså nallebjörne eftrersom om vi träffrar rikctiga björnrar så kan nallebjörne deras språk

perfekct det säjer jag nu yo