onsdag, september 06, 2006

moral moras

jaha du säjer sverkcers farra när han kommrer in i köket med en bunt imorgontideningrar okcså sin väskca med valsedlrar okcså allt annat mögligt

jaha du nu får man börja börja tänckra på att pysslra med någnonting annat än politikc

om man vill föreändra världnen vill säja

vill man hamna i skandalrer okcså slå världsrekrord i dumhet okcså falskcspel okcså lögn okcså snikcsnakc då har man ju krattrat fint nu lykca till sverigje herregudrun säjer jag bara

vad är det här för menniskor det undrar jag nu yo vad är det här för menniskor som vi ska röstra på det undrar jag nu yo okcså varför

okcså nu grinrar han nästan sverkcers farra han har ju trott på det här han läggrer armana på bordret okcså huvudet i armarna okcså sednan lyftrer han på huvududet okcså ser upp i taket som om som om det franskc ett svar däruppe någnonstans

men ikce

allt vi vill ha säjer han är ju lite upprikctighet

ärlighet

rakryggrade okcså tydeliga svar på enkela frågror

ideal moral etik medförståelse medförlåtelse ledarskrap hyggelighet

nä nä det tykcs vara lögn att hittra en politrikcer med ärligt uppsåt ellrer är det det inte

okcså grår han hem med huvudet tungngt okcså fylld med djupa djupa fundereringngrar om allt okcså ingngenting det säjer jag nu yo farran roprar eftrer honom i mörkcret: bryt ihop okcså kom igjen det är en drag imorgnon okcså det säjer jag nu yo

okcså i grynrigngen kryprer embryo diogenes ut ur sitt krus okcså tändrer sin lykcta okcså grår runt på gatan utanfrör krisdagshuset okcså lysrer upp folkcs ansikcten: jag sökrer en äkcta menniska jag sökrer en äkcta politriker var hittrar man en sådnan idag det undrar jag nu

yo