måndag, november 12, 2007

måndag

hejsan embryo och välkommen till ditt nya gamla hem: här ska du bo nu

vilken soffa ska jag kasta mej i när jag kollar på teve av alla dom här

ingen: i våra soffor sitter vi och vi har händerna i knäet inte i ansiktet och vi tittar bara på teve i yttersta nödfall när det är katastrofer som berör oss till exempel utsläpp av radioaktiva ämnen till exempel anfall från okända världar till exempel

är det här mitt rum kan jag kasta mej i sängen och vila ut efter min långa rymdresa

nej i det här rummet ska du sitta rakryggad vid din arbetsmodul och skriva långa märkliga forskarrapporter om vad du har upptäckt och vilka slutsatser man kan dra av dina upptäckter och vad dina upptäckter betyder för framtiden och så vidare: här har du en dator som lyser av arbetslust

men jag har inte upptäckt mer än det här: rymden är en rund kub

gå djupare

hm: rymden är en fyrkantig kula

gå djupare

rymden är rymden

nu börjar det likna något: arbeta med detta i en försvarlig tid och när du är färdig med dina reslutat kan du komma ned i köket där vi serverar en näringsriktig måltid med exakt avvägda mått av kalorier och kolhydrater: i vår värld förbrukar vi ingenting i onödan bara själva pratet om reursslöseri är ett resursslöseri

men när har man lattjo det undrar jag nu yo

det är lattjo att ta allting på fullaste allvar: lycka till med ditt arbete embryo