torsdag, november 01, 2007

ordklotsen

hejsan embryo

tjenare tjenare

välkommen till planeten ordklotsen det säjer vi nu yo: hela befolkningen

jag ska göran vad jag kan var är ni som mest trasiga

åh lite här och var men i övrigt är det här en finfin planet: inga krig inga klimatchocker inga ohederliga medborgare som skor sig på varandras bekostnad här är alla är lika mycket värda

men det är vi på jordklotsen också: alla är lika mycket värda hela tiden

är ni verkligen det det undrar jag nu yo

je herregudrun det står i dom mänskliga rättigheterna: det är helfestligt på jordklotsen

men som den ser ut: allting smälter eller torkar ut

jo i och för sej men alla är lika mycket värda i alla fall

men dom som flyr från syd till nord och drunknar på vägen

ja i och för sej men dom är lika mycket värda

och dom som bor i flyktinglägren

dom är också lika mycket värda

dom miljontals barn som har förlorat sin föräldrar

dom är också lika mycket värda: man kan köpa sej ett fadderbarn då blir dom i alla fall nästan lika mycket värda

isbjörnarna som förlorar sina jaktområden

ja men dom är i alla fall lika mycket isbjörnar

nej du embryo här på planeten ordklotsen kommer du att få det mycket bättre: här förstår vi varandra alltid och respekterar varandra alltid alla talar samma språk och äter samma mat och bär samma kläder

jag se det jag ser det

visst är det en snygg kostym

jo förvisso särskilt näsan och dom randiga brallorna

och dom enorma skorna

har ni samma namn allihop också det undrar jag nu yo

javisst hälsa på oss: det här är ronald mcdonald och det här är ronald mcdonald

välkommen embryo

hej hej

och det här är ronald mcdonald och det här är ronald mcdonald

hej hej

välkommen att byta namn du också och hoppa i en clownkostym

nej jag har helst mina gamla paltor och mitt gamla namn: det är jag som är embryo det säjer jag nu yo

nej nej du ska ha samma som oss samma som oss samma som oss samma som oss samma som oss

hjälp hjälp