fredag, november 09, 2007

utopia

var har jag hamnat någonstans det där ser precis ut som frihetsgudinnan

fast det är det inte eftersom i framtiden står hon under vatten och vinkar

var har jag hamnat någonstans det där ser precis ut som min gamla gata det där ser precis ut som min gamla morra och farra och brolla och min gamla mej själv: är det där jag det undrar jag nu yo

det där är embryo det säjer jag nu yo

men han ser så: proper ut

ja han har skjorta och en liten fin slips

och ordning på allting i sina papper: han till och med stavar som man ska

han har höga betyg i allting och har fått ett bra jobb inom någonting

jag tycker han ser ut som en fånge: kan han inte få trassla in sej i bara ett par ordhärvor som en bläkcfiskc i sin egen bläkcpenna bläkcpatron kan det inte få händra bara någnontingng oväntat i hans liv han skullre kunna få en bläkc out eller någnonting

nej nej: i vårt universum finns det en mängd olika universum som uppstår ur samma universum eftersom universum är oändligt och det här är ett av de tänkbara universan i det oändliga universum som rymmer vårt universum och alla andra i all oändlighet: det finns oändligt många embryon överallt

det tror jag då rakt inte det finns bara ett embryo och han står här

eller där

hur kan det vara oändligt det undrar jag nu yo

ja eftersom ser du något slut

absolut: du sa det ju själv

vad

slut

jaha

säjer man att det finns ett slut så finns det ett slut det säjer jag nu: slut

men oändligheten är oändlig det hör man på namnet

hur skulle det se ut på en skalad banan det undrar jag nu: allting har en ände till slut till slut

yo