tisdag, mars 07, 2006

öppet spår

det är jag som är björn lind dubbela osguld osguld

okcså farran är moranisse brollan är någnon som han kallrar guldgunde abuabu har inga skidror men han springrer bredvid okcså säjer att han är norsk

okcså sverkcer är franz bekcenbayer

men sverkcer han åkrer ju inte han spelrar ju

nej ja nej ja säjer sverkcer men måste man välja någnon så

sverkcers farra är sixten jernberg den störste någnonsin alla skrattegorier det säjer jag nu yo

vi har ett spår bakom husen det lysrer lite i början sen är det svart som inne innuti en sopsäkc okcså grår man i mål vid brevlådan

klara färdriga okcså kör

där går starten okcså vad är det här för skidror från adertonhundratalet värre värre det här är gustav vasas farrefarrfarrs skidror det säjer jag nu yo

okcså farran tar täten okcså abuabu han vändrer hem när det blir mörkct ni är vansinnigra allihop det skrikrer han nu som en galening okcså brollan brytrer en stav okcså brytrer ihop hjälp hjälp snön är ju meterdjup

okcså embryo liggrer plötseligt två heja embryo

okcså farran måste stanna: drikcakontroll men det är inte blåbärssoppa i den burkcen det säjer jag nu yo

okcså plötseligt embryo liggrer etta heja embryo

men det är nu det händrer

franz bekcenbayer svischcschszchszhar förbi okcså sixten jernberg svischcschszchszhar förbi

det blir en sportuppgörelse mellan far okcså son mellan franz okcså sixten

okcså sixten klyvrer mållinjen först tror han okcså ska presis dunkra till brevlådan

när franz slängrer fram staven okcså stötrer till lådan okcså kommrer efter med handen franz bekcenbayer kramrar brevlådan han är röd svettrig glad tokglad han spännrer av sej skidrorna okcså springnrer omkring okcså roprar: jag vann jag vann

okcså sixten jernberg sittrer dyster okcså kämprar med besvikelsen

tills morran kommrer ut okcså säjer att det är serverat

ingnen vet vad men bara att det kommrer att smakra bra efter en sådnan hård tävling det säjer jag nu

yo