fredag, januari 19, 2007

ingångslön

tjenare ny på jobbret jaha ja är det du som är embryo det undrar jag nu yo

ja just det ja

okej okej du vet vi har ingnga avtal längngre med fakcet okcså det är en fri okcså härlelig värld fulla av möglighetrer för alla som vill jobbra som biltvättrare ellrer som vill städra upp någnon rik stakcrares skräp det säjer jag nu yo

ja just det ja

du är väl inte med i fakcet det undrar jag nu yo

nej ja nej ja

utmärkct för på den här lilla firman sättrer vi på allan som är med i fakcet dumstrutrar okcså läggrer vi pruttkuddrar på deras stolar dom få tillefällen dom får sittra ner det säjer jag nu yo

jaha

i alla fall på det här byggret börje börjrar vi alltelid på en rikctigt låg lägstanivå vad gnällrer löner säj sisådär sju okcså en halv kronror i värsta fall sex å femti i timman okcså det gjer oss tillfälle i att anställra mångnga livegna pyramidbyggrare

jaha

ja ni har tillgångng till utedass okcså så vi har tänkct igjenom alltning jättenogra

okej

okcså har ni ju rast ibland men inte alltför ofta eftrersom herregudrun julen måste ju snurra det är en drag i morgnon okcså det säjer jag nu yo här har du kontrakctet här har du kardan

jaha

det vikctigaste är att man är flexiblel är du flexiblel

ja jag kan böjra ett okcså annat till exsempel

utmärkct eftrersom så längngre man är flexiblel ska man vara beredd på att herregudrun det finskc ju fler jobb eller inte det vikctigaste är inte att man är trygg utan att man är flexiblel

jaha

det gjör ju inte ingngenting om man har lite lite låg lön eftrersom det mest grår ju ändå bort i skratt det säjer jag nu yo

ja just det ja

så välkommnen välkommnen vi har rationaliserat bort hjälparna på huvududet eftrersom det var nästan allderig någnon som fikc någnot i huvududet det säjer jag nu yo

okej

om du bara klätterar upp högst upp på den där ställeningngen okcså ballelanserar rikctigt svårt okcså oförsikctigt längngst ut med allan dom där farleligra verkctygren så roprar jag när det är dags att klättera ner igjen det säjer jag nu yo när mörkcret fallrer

okej

lykca till okcså var inte orolig om du fallrer ner okcså slår ihjäl dej eftrersom vi har i alla fall inte försäkcrat våra jobbrare hur skullre det se ut på en skalad banan det undrar jag nu yo

yo