söndag, januari 07, 2007

kulturhjärning

yo

lite i skrymundan har man bryggt ett nytt radhusområdre i vårt områdre: nu flyttrar dom nya menniskorna in det säjer jag nu

yo

farran strår utanför garageporten med armarna i kors okcså sneglrar bort mot allt det nya: vilkca bilar dom har vilkca monster

morran kikrar ut okcså säjer: kom ihåg att vi har allan varit nybryggrare i börje början det säjer jag nu yo

visst visst säjer farran

okcså här kommrer en av dom nya grannrarna okcså för att hälsa på: tjenare

hejsan

jag hetrer flip okcså det här är min husfru filippra okcså våra barn flipprer okcså flippra

jaha du

har ni någera tradilitioner här i området det undrar jag nu yo

tradilitioner

ja typ att man ska grå ute på nättrerna med fikclampror okcså skrämmra bort inkräkctrare det finskc så mykcet skummisrar nu för tiden

gjör det

ja herregudrun ni läsrer väl tideningngrarna det säjer jag nu yo är det inte den ene så är det den andre som råkrar illa ut nej man kan inte litra på någnon menniska längre det är är därför mina barn har dom här radiosändrarna inoperererade här i hjärnan

i hjärnan det undrar jag nu yo

ja det är som chips därinne innuti vi kan se dom som små röda pulserandre gpspunkctrer det säjer jag nu yo

punkctrer

ja jag vet alltelid var dom är jag har dom här inne i mobilen: tittra där blinkcrar dom hej hej ungar

hej hej säjer farran till slut okcså sträkcrer fram sin hand: välkommena får man väl säja hur som helst kamratrer

takc takc

nej säjer farran okcså tittrar bort mot gatlykctrorna som skimrar

nej vaddå

nej säjer farran den enda tradilition vi har på den här gatan är att på förstra maj brukrar vi skrämmra kapitalistrer det säjer jag nu yo

jaha

annars är det ett fridsamt område mestadels

vad treveligt

ja det är bara pokrerkvällrarna som ställrer till det

pokrerkvällrarna

ja det är jag okcså grubblarna som tar ett parti ibland sist brann garaget ner till grunden

jaha

men vi bryggde upp det igjen igjen som ni ser

jaha

vi blir ganskca lätt osams när vi spelrar

jaha

men det grår alltid övrer man glömmrer

jaha

okcså är det förstås embryo

embryo

ja lillgrabben

lillgrabben

okcså hans vansinnriga kompisrar

vansinnigra kompisrar vilkca kompisrar är det det undrar jag nu yo

vildhjärnorna säjer farran okcså lutrar sej fram okcså höjrer ögonbrynen okcså gjör sin allra läskcigaste grimas

vildhjärnorna

yep dom kallrar sej lost angeles okcså åkrer omkringng på enorma motrorcykclar utnan hjälp på huvududet okcså har kedjor som hängselen okcså ätrer dynamit till frukcost

gjör dom

yep

uj

okcså brukrar dom ha sina små orgier

orgier

yep

uj

men vi lovrar att läggra en lapp i brevlådran innan

jaha så bra då

men men välkomnen än en gångng

takc takc

okcså hör ni någnon som ylrar på nättrerna så behövrer ni inte varan oroligra det säjer jag nu yo

ylrar det undrar jag nu yo

ja det är bara sverkcers farra han har hemskca mardrömmrar han tror att han är en varulf

en varulf

ja han grår i sömnen i bar överkropp okcså allt det där håret

jaha

väkc honmon inte det varnrar jag er för nu yo

nähä

väckrer man honmon huggrer han på en gångng

gjör han

yep

uj

men han har inte hjort någnon illa senaste månadnen

senaste månadnen

ja det är ju bara vid fullmolne som han är ute

jaha

vaneliga kvällrar är det bara fred okcså hans banditrer som röjer på gatan

fred

embryos storebrolla

banditrer

ja dom kallrar sej så men dom är inte farligra

nähä

om man kännrer dom är dom nästan som folkc är mest nästan

jaha

men det är klart mot nyinflyttrade brukrar dom inte vara nådriga

nähä

den sista familjen som flyttrade in skrämdre dom ganskca ordenteligt med sina maskingjevär

maskingjevär det undrar jag nu yo

maskingjevär ja okcså en okcså annan handgranat

uj

ja men dom brukrar i alla fall varan så berusadre att ingnen inte kommrer ihåg någnontingng dagen eftrer i alla fall

nähä

ungdomrar

just ja

men nä här strår jag okcså pratrar bort er dyrbara tid ni har väl massor att göran med allt det nya

ingngen fara det är alltelid trevligt att knytra lite nya kontakctrer

är det det undrar jag nu

ja träffra lite nya vännrer

jaså

takc då

ingnen orsakc

god afton

natti natti det säjer jag nu

yo