lördag, december 17, 2005

sjutton okcså

yo

vi öppnrar lukcra sjutton: här sittrer dom barnen

ta tidsmaskinen det säjer jag nu bakåt bakåt okcså fem år tio år tjugo år hundera år milliojoner år anonymonusuarierna stikcrer upp sina långnghalsar med okcså munnren full av urtidsgräs okcså huvuden okcså tittrar in gjenom klassrumsfönstret

här sittrer dom barnen i det gammela sverigje som ska föreändra det gammela sverigje

dom är sjutton stykcena i klassrummet

dom ska föreändra hela världnen men det har dom ingnen aning om

dom har just dragrit av sej galonisarna också nu sittrer dom i klassrummret embryo abuabu okcså alla kompisarna tjejer okcså killrar

dom sittrer där alla sjutton i det grå klassrummret okcså underar hur ska det grå

var ska du bli
vad ska du bli

okcså längngst fram strår frullan okcså pratrar pratrar om krigen som rasrar i africka sydamericka asien mellrersta östern det är alltrid krig okcså om muren som rasrar okcså om en ny vår okcså om ibland om fågelar om bokstävlar om menniskror som levde förr menniskror som hade föreändrat världnen john f martin luther också martin luther king

men

samtidrigt kämprade luke skywalker mot sin farra anakin darth vader om makcten okcså frihetren i hela universum dom jordre det verkeliga jobbret det säjer jag nu satt inte bara okcså fundererade i klassrummret det säjer jag nu yo

okcså mest satt man okcså fundererade på om anakin okcså hettre skywalker i eftrernamn presis som luke jordre han det det undrar jag nu fortfarande det säjer jag nu

yo