Thursday, December 08, 2005

vansinnret

ur lukcra åtta strömmrar folk in i stormarcknaden okcså julglittrar det om deras ögon munnar händer ansickten nu ska vi hellre dö än misslyckras med våra julinköp

här börjar allvaret här börjar alla krig här börjar vansinnret här börjar slutret det säjer jag nu yo

lilla peggy måste ha just den bödelsdockan som hon önsckar sej
lilla teddy måste ha just den miniatyrmissilen han önsckrar sej

annars blir julen ett fiasko fiasko okcså barn som sittrer okcså skrikrer gud vilcka snålra tråkriga föreäldrar som bara köper mat okcså gammela dummra bökcrer som man läste på nittronhundratalet det säjer vi nu yo

leve kommunismersialismen det säjer jag nu yo alla tänckrer på sej själv men ska delra med sej av andra av saker saker

heja hysterin det säjer jag nu yo

4 comments:

sara said...

jo, visst är det hysteriskt i affärerna nu... Man blir trött av att bara tänka på det.

Vad ska du ge morran, farran, brollan och abuabu i julkapp? får mysko nån julklapp?

embryo said...

yo sara

jag skullre vilja skrivra fred på jorden men det tar långng tid det säjer jag nu

men men man vet alldrig med intrernet det finns en viss risck att farran tjyvkollrar så jag kan inte skrivra så mykcret om det här

men till honom blir det något fransckt det vet jag

till morran blir det någrot som stavras mys det säjer jag nu yo

brollan kan få tillbaka mysko okcså mysko kan få tillbaka brollan det önsckar jag mej i julklapp det är ett hårt liv att passra små gnagrare det säjer jag nu på en skala nio av tio skalrade nötter

yo

aka said...

Det finns butiker som bara säljer rättvisemärkta saker, och det är så mycket kul man kan hitta där att köpa till sina vänner. Och på så sätt blir det ju dubbla julklappar! Jag önskar mig mer tid med de människor som gör mig varm i kroppen. (Familjen, vännerna och tränarna på Friskis.)

embryo said...

yo aka

vilkcen julafton du ska ha med vilcka enorma paket det säjer jag nu

yo

tomten: okcså här i säkcen har vi ett paket till aka igjen oj oj ho ho det var tungt vad står det på det

rim rim

det är jag som tränar dej på friskis okcså svettis

så du blir stark som en tränrare på friskis också svettis

det var inget bra rim säjer tomten men god jul god jul

prassel

oj oj min tränare vilcken överraskning presis vad jag hade önskckat mej

ta en skinmkacka vetja okcså känn dej som hemma på jymmet

nästa packet är ännu större där inne inutti sittrer hela familjen: ho ho på julafton nu blev du överraskad över isen det säjer vi nu yo

okcså sista packetet säjer tomten

rim rim

i den här klappen finns alla som du känner alltså alla dina gamla vänner

god jul god jul det säjer jag nu yo