Saturday, August 27, 2005

ägg

hur får dom plats struttsarna hönnsen dinosurerna alla fåglar måsar
innuti dom små äggen det undrar jag nu också myrror men dom är minndre
dom får platts i ett ägg dte kan man nästan fattra

men en bronto tyrannrannousuraus strutts det undrar jag nu

hur får ett träd platts i ett frö det undrar jag nu hur får ett krig platts innuti en generals dumhuvudud hur får en hiphoplåt platts innuti emnimens huvudud det unndrar jag nu

hur kan det lilla lilla blir det stora stora

också det frågrar du säjer abuabu

yo

också det frågar du säjer abuabu igen igjen

yo

du embryo

yo

nejnej dte var inte ingneting säjer han ditt lilla embryo

4 comments:

sara said...

det undrar jag också - särskilt det där med kriget...

/hedgehog

Schnigel said...

Myrorna kommer ju iofs inte ut som myror direkt ur äggen utan först som larver som växer till sig och sedan förpuppas och sedan "vaknar".
Jag har ett gäng olika myror som husdjur (inte löst springande då :P), det rekomenderas.

embryo said...

hur skötrer man myror är dom inte lite villda det undrar jag nu också är dom föreskräckleigt mågnga

har man en myrstackare i ett akvarium ellrer som i en bur rymmrer dom inte i sägngklädrerna också gabberoben det kliar bara man täncker på dom

Schnigel said...

visst ärom vilda, men det är oftast inget problem. Det är lite som akvarifiskar, de är vackra att kolla på (men också intressanta, mycket intressantare än akvariefiskar) och går bra att hålla men inte tama.
Så får man mata dem med, sockervatten, honung, frukt, småinsekter, nötter och grejer.

Man kan ha myror på många olika sätt, de är anpassningsbara i hög utsträckning (varierar med arter såklart) t.ex. terrarium eller många små askar/flaskor ihopkopplade (det kör jag på).
Ibland kommer de ut och är i sängkläderna och så (mest för att jag inte orkar se till att det är 100 000% tätt), men det är inget problem med mig...