fredag, september 28, 2007

hattmössan

det här var på den tiden när farrefarran var exsemt liten

minskc du det farrefarran

joho då jag minskc det som det var för hundra år sedan minskct: man sprängde broar man sprängde fartyg det var ett himmelens liv okcså kolumnister okcså anarkister möttes i skumma gränder med dragna vapen okcså gjorde upp okcså ner

men vem vann det undrar jag nu yo

åh det var alltid mannen i hattmössan som vann han som strod i skuggan

hattmössan det undrar jag nu yo

han finskc därute fortfarande det säjer jag nu yo

vardå

i skuggan i bakgrunden under texsten innanför murarna bortom horisonten den osynliga makcten mannen i hattmössan

vad gjör man om man får syn på en sån där en i hattmössa det undrar jag nu yo

det gjör man inte han är som kejsarens kejsare i skärvornas krig: han bytrer skepnad han föresvinnrer

hu

var vaksam lille embryo var vaksam det är det enda så att mannen i hattmössan inte tar dej ifrån dej okcså du förelorar dej själv det säjer jag nu

yo