torsdag, september 27, 2007

nattmössan

om man tänkrer sej att jordklotsen är ett huvud som sakta rör sej genom svart rymd: gubben i molnen är närmsta granne: tjenare tjenare

gubben i molnen okcså jordklotsen strår där okcså hängrer vid staketet

det är mitt i natten det är det alltid i rymden

jordklotsen har våfflor på fötterna okcså en ordentelig särk okcså gubben i molnen har pyjejamas som är någera storlekrar för liten

bägge har nattmössor eftrersom det börjar bli höst

okcså när det har strått där en lagom strunt okcså småsnakcrat om: planeternas rörelser höstdagjämningen dom kommande norrskenen kometernas svansar av is okcså gas då säjer jordklotsen: oj är klokcan redan

okcså gubben i molnen: oj det var som

vem tror du blir utröstrad idag det undrar jag nu yo

idol-uranus han sjungrer som en kratta det säjer jag nu yo

jag kommrer rösta på jupiter eftrersom alla molnar det säjer jag nu yo