söndag, maj 03, 2009

kapitel tjugoåtta

efter föreställningen sitter hela gänget utanför dvdbutiken på varsin lastpall och går igenom vad som gick snett

alltihop

eller hur

jag menar: var kom morran ifrån

vänster

nej höger

ja du ser: vilket kaos

jag bara önskar att gamla vanliga embryo kom tillbaks: den här är ju alldeles tossig: hela storyn bara kapsejsar

tycker jag inte

tycker du inte

nej: jag tror han har en masterplan

tror du

ja

jag tycker han är helt tossig jag

nej nej: han har vuxit mognat utvecklats blivit bättre smartare mer medveten bildad: med kunskap förändras världen i rätt tempo

tyst tyst: nu kommer han

embryo: (in från höger) Hello. My name is Embryo. Embryo Foster. This is me. I am I. Reflections. Stupidity. Organic. Value. Change.

allihop: (ut åt vänster)

embryo: Wait.

allihop: (stannar upp)

embryo: Hello. I am Embryo. Embryo Foster. Faster. Free. The beginning of a new ending. Space is here. We are aliens. I am. You are.

allihop: (fortsätter ut åt vänster)