onsdag, maj 06, 2009

kapitel trettio

morran har fått spader

farran har fått par i knektar

han lägger in all in: morran dunkar kortet i bordet

hon säjer: jag får spader: vad ska man äta: frukt - not: fett - not: kolhydrater - not: kött - not: kyckling - not: fisk - not

farran säjer: fråga embryo han verkar ha svar på allt

vågar man det det undrar jag nu

obsalut

och morran går uppför trappan långsamt långsamt och närmar sej embryos dörr långsamt långsamt och knackar på nästan ljudlöst:

knakc knakc

omedelbums öppnas dörren och där står han i grå kostym och slips och välkammat hår med portföljen i handen: - Hello. Jag skulle just grå ut. Vad gnäller saken?

embryo

- Ja, det är jag. Embryo. Embryo Foster. Privatdräktektiv.

är du det undrar jag nu

- Nej nej. Jag bara skämtar. Mitt namn är Embryo. Embryo Foster. Medborgarrättsaktivist. Nu skall jag förändra världen. Hello goodbye.

men embryo

embryo

embryo