tisdag, januari 15, 2008

barnen

lilla embryo

farran farran nu sitter han där ute igen och är hopplös i sina galonisar

ja herregudrun ungar vad ska man med dom till

lilla embryo nu får du komma in eftersom du blir kall

nej jag vägrar eftersom jag är ett barn

åh typiskt barn alltså: lilla embryo nu måste du komma in eftersom det blir mörkt

nej jag vägrar eftersom jag bygger en grej här det är liksom min grej

vad är det du bygger det undrar jag nu yo eftersom klockan är kvart över och du måste verkligen komma in nu

ett sandslott

ett sandslott det är väl bara en massa oreda som vanligt det säjer jag nu: men herregudrun det där är inget sandslott det är ett helt litet tempel hur har du lyckats med det

åh eftersom jag är bara ett litet barn och barn gör så gott dom kan det är allt dom kan det säjer jag nu

farran farran har du sett vad embryo har byggt i sandlådan: det är som en hel liten helighet

ja han är ju min son det säjer jag nu: alla är vi små embryon det säjer jag nu

yo

yo