måndag, januari 28, 2008

respekt

nej

hela gatan är alldeles tyst och alla sitter och tycker likadant om allting och dunkar varandra i ryggen: jamen eller hur

javisst det tycker jag med

jag också jag håller med alla andra

nej

vi tycker likadant vi är lika bra allihop

nej

vem sa det där: nej

vi som alltid är lika goda kålsupare allesammans: tjenare vad vi är lika till både åsikt och utseende: grinande tangentbord till munnar och stirrande bildskärmar till ögon: tjenare

nej

men hallon vem är det som sitter och piper: nej nej

det är någon som sitter i en korg och håller upp en alldeles för stor liten skylt: NEJ

hallon på dej din lilla krumelur vad är du för någonting

nej

aha: en liten nejsäjare det säjer jag nu yo dom är väldigt ovanliga eftersom alla håller med alla

jamen eller hur: det håller jag med om

nej

nej

men nu får du var tyst eftersom vi ska tycka likadant allihop

nej

nej

nej

kan någon bära ut den där eftersom här är alla överens om att vi ska vara överens

nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej

ta ut den ta ut den

men hallon vad gör ni med den där lilla stackaren det undrar jag nu yo

yo embryo: vi måste kasta ut den lilla rackaren eftersom vi tycker allihop likadant

nej

inte den där tydligen: respekt

men vi kan inte tycka likadant om en inte tycker likadant

jo det tycker jag att ni kan

nej

jo

nej

jo

nej

där ser du: ni är redan oense det säjer jag nu

yo