måndag, januari 28, 2008

en solskenshistoria

yo embryo

yo abuabu

vad hänger där oppe på taket det undrar jag nu yo

åh det är ett slitet litet solkraftverk som jag pular med här oppe: kom upp

men jag är lite rädd för stegar

ta ett steg i taket

okej: oj vilken utsikt

man ser bort till där du bor: röken från dom brinnande bilvraken och trädtopparna i solskenet

snyggt: men vad är det här det undrar jag nu yo

åh det är solfångaren

det ser precis ut som foliepapper som du har spänt upp på ett paraply

yep

ska du ringa hem till yttre världsrymden embryo det undrar jag nu yo

nej nej den här sladden fångar upp värmen och i det här batteriet lagras energin och efter en stund kan man koppla in tevespelet och köra exempelvis en fotbollsmatch

men bara om jag får vara inter eftersom zlatan

självklart abuabu eftersom du är min bästa vän det säjer jag nu yo: här ta ett glas ditten och datten och en serietidning eftersom när batteriet laddar kan man passa på att solbada

i januari

javisst det går utmärkt eftersom växtljuseffekten det säjer jag nu yo