måndag, januari 07, 2008

flugan 2

i uppföljaren börjar det bli läbbigt ordentligt: sverkcer kommer springande och bankar på hos embryo i den bistra januarigryningen

vad är det som har hänt det undrar jag nu yo

ingenting

ingenting

ja

men varför ser du så upprörd ut med håret på ända och alldeles blek

eftersom ingenting har hänt eftersom farran har låst in sej i källaren och hamrar och spikar på en ohygglig maskin och det är bara han och flugan där inne och när jag knackar på vrålar han med jätteunderlig surrande röst och det låter som om han klättrar omkring på väggarna och det klatschar och man hör enorma vingar som smattrar som brädlappar

vad är det han brygger för slags maskin det undrar jag nu yo

jag vet inte men det bankar och smäller hela tiden så det kanske är en fruktansvärt stor flugsmällare det säjer jag nu

yo