måndag, januari 14, 2008

rätten att vara fri

jaha embryo vad är det du håller på med här då: sitter du och skriver nu igen igen

ja det är liksom min grej

du ser lite typ osynlig ut där du sitter: men orden är tydliga

ja det är liksom min grej: jag är immateriell som en ande mest men orden är konkreta

vad ska du göra med all den här embryotexten det undrar jag nu

åh jag ska publicera den på internet

får man läsa ett stycke det undrar jag nu

nja

snälla

nja eftersom jag äger rätten till min text äger jag också rättigheten att inte låta dej läsa den

men snälla

okejrå: när den lille fattrige stakcrars analfabetsdrängen embryo klev ut ur det medellösa medeltida mörkcret okcså hittrade en liten pennstump som han dröpte till dräparen började hans långna kramp för frihet åt folkcet okcså det fria ordet det säjer jag nu på en skalad banan okcså några hundra hundår senare hissade man embryos flaggra på tornet till slottet: en flaggra vit som friheten med ett snyggt typsvart © mitt i som vajrade mot den blåa himmelen

och det här ska du publicera på internet det undrar jag nu yo

javisst jag är en slav under pennan det kan inte stjälpas: orden är mina bojor

men jag undrar om den duger eftersom det krävs en viss verkshöjd embryo

jaha nähä men om jag redigerar det en aning det undrar jag nu: upp till kramp för dina egna ord det säjer jag nu yo

det där låter lite mer som en slogan: du kan nog bättre

ja det enkla är det svåra: upphovsrätten äger

det säjer jag nu yo