onsdag, januari 30, 2008

betongkonstruktion

vad gör du därnere i byggropen embryo det undrar jag nu yo

jag bygger det ska bli ett diktverk

jaharu

hur ser det ut det undrar jag nu

åh: som en massa ord i oordning

men vad ska jag göra för att få ihop det

armera mera: du måste staga upp hela texten med hjärnbalkar

men duger det inte som det är

en grop

ja

den är lite tom det säjer jag nu yo

fyll i den själv

med vaddå

till exempel ett hus med öppna fönster och en farra som står vid garaget och målar och en morra som hämtar morgontidningen

nej det klarar jag inte: hur jag än gör blir det bara en massa små grubblare i overaller och hjälmar

ser du inte brollan som just kommer hem från skolkan och mysko som ligger i sin korg och uppfinner nya världar och embryo som står på granntomten i en byggrop och pratar med dej som

nej här bygger man ett rymdskepp som just ska lyfta och

herregudrun abuabu: det är inte ett diktverk det är en evighetsmaskin

eller en grop det säjer jag nu

yo