fredag, september 25, 2009

provokation

Vad gör du Embryo det undrar jag nu.

Tar av mig pablopicassokalsongerna i det offentliga rummet.

Men är inte det lite: oanständigt.

Det skiter jag i.

Ja det ser vi. Men varför, varför måste du utmana på det här viset.

Varför måste ni vara islamofobiska. Varför måste ni grilla flintastekar. Varför måste ni titta på reklamfinansierade skräpkanaler på teve. Varför måste ni bli provocerade av att man bara klär av sig; det gör väl alla. Varför måste vi ställa frågor till varandra. Varför kan vi inte vara olika och mötas, där, i olikheten.

Men. Jag vill inte ha med dina pablopicassokalsonger att göra; jag har mina egna. Från Ullared.

Får jag se på dem?

Aldrig i underlivet.

Men bara glutta på kalsongranden.

Den är lite - hur ska man säga - rosa.

Apsnyggt. Ska vi byta?

Kalsonger.

Nej. Världsbild. Du får min: jag bror i ett litret hus på en grata mitt i planeten okcså har jag min brolla min morra min farra mitt lilla husljus mysko okcså vill jag räddra jordklotsen.

Herregudrun. Det kan man inte göran.

Du ser. Nu har du fått min. Nu pratar du som jag.

okcså du pratrar som jag det säljer jag nu: gratis gratis

Tack. Lycka till.

du okcså det säjer jag nu

yo