måndag, oktober 01, 2007

vi som förändrar värden

yo morran

yo embryo

vad du ser glad ut det säjer jag nu yo eller vad ska man säja: ljus okcså lite hoppfull

ja det är en fin stund jag sittrer här med min kropp kaffe okcså läser aftonbladet

upp till kramp eller vad det står det

nja mer: solidaritet äger men vem stal den

yo

eftersom till slut måste vi fattra vitsen: vi är här för att ta hand om varandra

men det gör vi ju morran du okcså jag

vi ja men allan dom andra: "I bloggvärldens egofixering och bristande empati, i litteraturens privatiserande skvallerkultur, i samhällsdebatt och politik tycks allt annat än den solidariska medmänniskan stå som ideal."

yo

vad säjer du om det embryo det undrar jag nu

jag flunderar: jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej jo nej

det måste vända nu embryo

det gör det morran det gör det morran

är du säker det undrar jag verkeligen

obsalut det ser jag ju på dej morran du är genast lite mer glad idag: varje glad liten text gör lite skillnad det säjer jag nu

yo