måndag, december 15, 2008

EMBRYO 5

samtidigt: det är lite som en madrasserad cell det här: alla dom här orden och händelserna som tränger sej på

man vet inte vart man ska ta vägen

det vet jag

vet du

obsalut

vart ska du då

ut härifrån: ut i verkligheten

verkligheten

yep

men

jag vet: kärnkraftsexplosioner och härdsmältor och svältande barn och elaka människor som missförstår varandra överallt och stress och luft som knappt går att andas och isbjörnar som vrålande drunknar sväljer hela det döende ishavet tassarna som slår i vattnet

men

jag vet: nazistattacker och desperata ungdomar och apatiska ungdomar och en framtid som är ett svart berg och en mörk himmel utan skärvor

men

jag vet: det är ett tufft jobb men någon måste göra det

men embryo

vad är det det undrar jag nu

ska du inte ha några brallor på dej när du går ut

brallor: ojsan

ska du inte det

nej egentligen inte: eftersom hawaiikalsipper är väl också ett slags brallor det säjer jag nu

yo