tisdag, oktober 27, 2009

tintomaraprojektet 1

Efter Embryo syndafloden. Han kliver in i en garderob och kommer ut: som tjej. Nu, snart vuxen, har han och hans kompisar gjort sitt på den här sidan cyberspace. Men på den andra sidan händelsehorisonten väntar nya prövningar.

Jag ska skriva en roman på 100 dagar. 3 sidor om dagen. Jag kallar den Tintomara 2.0.

Jag vet inte hur det kommer att gå. Jag vet inte vad som ska hända. Varje dag kommer att bli ett nytt skriväventyr. Det här är värre än bungyjump (och det skulle jag aldrig göra).

I morgon onsdag startar den expanderande romanen på bloggadressen tintomara2punktnoll.blogspot.com. Följ med igenom det svarta hålet och ut på andra sidan. Ingen vet vad som kommer att ske. Jo. Någon kommer förstås att dö. Maskeraden döljer alla ansikten. Berättelsen kommer att stjälas. Manuskriptet brinner innanför hans rock, den flyende tjyven. Eller inte. Inga förbehåll; blyfoten på och full gas genom tidsvarpen. I cyberrymden kan alla höra dig skriva.