lördag, januari 02, 2010

tjugohundratio

embryos kusin kapitalistsvinet kommer okcså hälsar på: han delar ut valsedlar åt höger och vänster åt högern

i år är det valår: rösta på mej så får du det bättre än dom som har det sämre det säjer jag nu

yo

jaharu: troru vi grår på den lätta en gång till det undrar jag nu

yo

okcså embryos farra frank tar en sån där blekblå lapp och knycklar ihop den och stoppar in den under överläppen: snus är snus om än inte

okcså kapitalistsvinet grår från dörr till dörr och knarkcar på och provar lite gammalt nyspråk som ingen begriper: rösta på dom nygamla eftersom efter dom nya kommer dom gamla och efter dom kommer dom som fanns före dom gamla: dom som är lite sisådär halvgamla: som jag

okcså folk glor på honom som fågelholkar: jaha: och?

okcså kapitalistsvinet ser på dom lite grisögt: jag vill bara att allan ska ha det lika bra

som dej?

obsalut: har ni läst det sovrande folket det undrar jag nu



gör det: där kan man läsra om hur man inte ska levra sej och göran: istället för att sovra ska man välja okcså vrakra det säjer jag nu

jahapp

det gnäller att vara fri

jahapp

okcså glad

jahapp

det är jag: tittra på mej bara

men folk stängrer dörren framför honom med en trött sukc

okcså kapitalistsvinet knallrar bort mot den iskalla horisonten med sina valsedlar fladdrandre efter sej som det skräp dom är det säjer jag nu

yo