måndag, februari 10, 2020

nu nu nu

Fake news. Påstådda fakta. Osäkra prognoser. Putsade påhittade siffror. Skrämselpropaganda. Domedagsprofetior. Alarmism. Klimattalibaner. Katastrofidealister. Klimatmarxister. Ekofascister. Det här med klimatförändringarna, det är bara en massa forskare som ljuger för att tjäna pengar. Jag tror inte på det här. Jag vill inte att det ska vara så här. Jag vill att det ska vara som förut. Charterturism och bensindimmor vid macken. Jetplan och kryssningsfartyg. Blyfoten på i jättebilen och lite najs oljekonflikter mellan länder. Brinnande borrtorn. Dollars. Oligarker. Plast och petroleum. Jag vill inte att klimatet ska förändras och jag vill inte att det ska vara vårt fel. Jag är en medelålders tvärilsk jättebebis. Jag blundar för verkligheten. Vägrar skämmas. Vägrar ta ansvar. Vägrar face facts. Och varför skulle jag göra det. Allt är ju fejk. Egentligen är det fortfarande 1976. Världen är statisk. Beställ in en paraplydrink. Låtsas som det regnar. Varför ska vi tänka på framtiden. Vi lever ju nu. Kortsiktigt men gott. Eller hur. Eller hur. Eller hur. Hallå. Var är alla. Varför springer ni. Vad gör ni. Simmar. Flyr. Varifrån kommer allt detta vatten. Hallå. Vart ska ni. Vart ska vi. Ta vägen. Nu. Nu nu nu.

NU NU NU