torsdag, januari 17, 2008

framtidsbloggraren

jojo lyssna jordbror det här är megafånen som ska förändra allt grott till gott så lyssna nu alla surpappor surpuppor surpinuppor surpottor suruppror ursurpatorer upprorspruttar puppelpubbar bubbelpoolar spruttelpullor bullegubbar pruttelprylar sprattelfnatter men vad är det som händer bokstäverna liksom bara hallon hallon

hallon hallon hur gör man det här

och framtidsbloggraren sliter ur alla sladdar ur alla uttag överallt och kånkar ned bildskärmen och datorn och tangentbordet och allting i bradagsrummet

yo embryo säjer farran: har du köpt nya motorcykelkläder det undrar jag nu yo

äh jag kommer från framtiden och ska ställa allt till rätta på jordklotsen

jaha ja säjer farran och zappar lite hit och dit: när börjar handbollen på vilken kanal det undrar jag nu

men jag behöver lite stjälp med själva ordbrottningen i den här gyttjan som dom kallar analfabetet eftersom: det var hemskt vad med ord det fransk här på jordklotsen

jaha ja säjer farran och bläddar i tevebilagan

och morran kommer in med en ordbok och ett korsord och slår sej ner: hej embryo dom där solglasögonen har jag inte sett förut dom var riktigt coola

äh jag kommer från framtiden och ställa allt till rätta på jordklotsen

jaha ja

men jag behöver lite stjälp med själva ordhorden eftersom: bokstäverna snubblar iväg som galna soldater

här säjer morran och langar över ordboken: slå upp ditten och datten om du behöver

ditten hur stavas det

som det låter

och datten

likadant

som ditten

jamen eller hur: skriv nu embryo och låt mej försjunka i mitt korsord det säjer jag nu

yo