måndag, januari 21, 2008

öken

efter ännu en meningslös dvdhelg kliver abuabu upp ur sin meningslösa säng och kikar ut genom dom trasiga persiennerna: öken allt är en öken

i köket är det världskrig: syrran och lillebrollan dödar varandra och morran och farran dödar varandra ännu mer

abuabu drar på sej sina gamla dojor och sin gamla jacka och sin ganska nya snowboardmössa och kliver ut i öknen som lyser vit och gul

gatan är full av nomader som har samlats med sina drummeldarer

på torget håller eldslukarna och dom galna elefanterna hov som vanligt: ny på plats är en lejontämjare med ett par bestar som han håller i schack med kedja och piska

nere i tunnelbanan sliter galärslavarna bakom dom tjärade trossarna: åhej åhej

när han väl sitter i vagnen och skramlar in i evigheten plockar han fram sin mobil och ringer upp embryo: yo

yo abuabu

hur hänger det det undrar jag nu yo

åh jag räddar jordklotsen allt vad jag kan vad gör du det undrar jag nu yo

åh jag ser den gå under här nere i underjorden det säjer jag nu

yo