torsdag, april 03, 2008

saft

det ringer på dörren och embryo släpar sej upp ur allting och nerför allting och öppnar: tjenare sverkcer kom in

jaha och vad tjänar jag på det

kom in bara och ta ett glas saft: du vet var det står

jaha och vad har du för baktanke med det

jag

vad ser du för egen vinning i att bjuda mej på ett glas saft

jag tänkte att du var törstig bara

nja: jag tror att du har en plan en dold agenda

inte alls: kom in kom in: vill du ha is i

varför undrar du det

jag bara undrar om du vill ha is i eftersom det är kallt och smarrigt

jag vill helst välja själv

men det är därför jag frågar

nej du försöker påverka mej: jag är en fri människa

jo men det vet jag: vill du ha hallon eller jordgubbs

svartvinbärs

men det har vi inte: vi har några droppar gammal sur citron i botten av allting det kanske prasslar bra eller dåligt det säjer jag nu

yo