måndag, februari 11, 2008

årets kock

sverkcers farra går omkring i konsumbutiken med en förvirrad korg i handen och en uppskrynklad lapp: två deciliter av ditten och datten blandas i två deciliter ditten och datten

ursäkta herrn

yo

vad är det här det undrar jag nu

en kålrot

aha: en kålrot

yep

ursäkta herrn

yo

vad är det här det undrar jag nu

ett knippe bananer

aha: bananer

yo

ursäkta herrn

ja vad är det nu

vad är det här det undrar jag nu yo

jag har ingen aning: ett kreditkort

nej nej det är mitt medlemskort i konsum: det är helt nytt

jaha

är ni också medlem

nej

otroligt: ändå kan ni så mycket

jaha

ursäkta herrn

yo

vad är det här det undrar jag nu

knäckebröd: det står på förpackningen: KNÄCKEBRÖD

jaha: det står på förpackningen

yep

då är det här buljong alltså eftersom: BULJONG

det stämmer

perfekt: det är buljong jag ska ha

jaha

eftersom jag ska koka buljong

jaha

det är allt jag kan

jaha

man kokar buljongtärningen i vatten och sedan är det klart

jaha

det enkla är det svåra det säjer jag nu

yo