fredag, februari 29, 2008

träskmannen

vad är det embryo vad är det varför glömmer du dej i harrypottergabberoben det undrar jag nu yo

embryo

embryo

vad är det embryo vad är det som har hänt med honom det undrar jag nu yo

kalla på armbulans eftersom han skakar om händerna och hela huvudet

TRÄSKMANNEN

vad är det du säjer embryo: farran gå och kollra i hans rum

TRÄSKMANNEN KOMMER OCH TAR MEJ

lilla embryo ta det lugnt

TRÄSKMANNEN KOMMER OCH TAR OSS ALLIHOP

hittar du något farran

nej här står bara datorn på och glimmar så förbindligt: HJÄÄÄLP

vad är det som händer vad är det som händer

åh nej bloggträskmannen har tagit farran ring efter sverkcer det säjer jag nu yo

sverkcer sverkcer bloggträskmannen har tagit farran vad ska vi göran det undrar jag nu yo

dra ut kontakten och kasta ut datorn från ballekongen omedelbart

okej: yihaaa

och nedför gatan syns träskmannen vackla med kablar sprutande ur huvudet och bildskärmar trillande efter sej och ur tangentbordsmunnen kommer en massa tomma ord och gammalt skvaller skvalpande som geggamoja och lervälling och vid frukostbordet sitter embryo och brollan och morran och farran och mysko med varsin tidning eller bok och varsin tallrik och mugg och solen går upp över världen som en melon och en ny dag randas en ny tid en tid av frihet och stillhet och obsalut frid

det säjer jag nu yo