måndag, oktober 20, 2008

ekonomisten

embryos kusin kapitalistsvinet kommer inplogande i sin kvadillack: hallon everybody

hallon hallon

jag köper hela gatan eftersom det blir skratterabatt på det

jaha

jag köper alla trottoarer här eftersom jag tar ut lite extra avgift på det

jaha

nu kostrar det en tjuga att grå över vägen mister herrgårman

jaha

stopp och belägg: alla ska vara med och betala allting

jaha

det kostar en femtilapp att parkera lite överallt på min gata som jag äger

jaha: men min trehjuling måste den verkligen

alla ska med det säljer jag nu

men jag har bara en tia

du kan få låna: jag har köpt några banker till reapris: är det något jag har gott om att ha ont om så är det pengar det säljer jag nu

men jag vill komma in i mitt hus

stopp och belägg: jag äger den där lilla markplätten som du står på: det kostar en hundring att komma vidare i livet

men jag är helt pank eftersom du tog min sista

jag skriver upp allting: vad heter du sa du

det är ju jag: embryo

okej: du är skyldig mej en halv melon och med ränta på räntan kan du lika hjärna jobbra hos mej som hushållsslav i resten av ditt fattiga liv det säjer jag nu

yo