onsdag, oktober 22, 2008

äkta människor

hej där: är det du som är embryo

nej nej: jag är hans brolla: embryo är den där förvirrade killen på trehjuling med den gräddvita t-tröjan med cokelicolareklam och helikopterkepsen på huvudet

men han är ju inte helt riktig det säjer jag nu

och vad mer är nytt under solen

hallon embryo: vi kommer från skrattemyndigheten och behöver lite uppgifter om ditten och datten eftersom man kan inte sysselsätta sej med ingenting aldrig utan att göra någonting någonsin

bra

så vi undrar lite vad du gör

gör

hur får du din inkomst

inkomst

vem är det som försörjer dej

mej

var du bror

bror: han står därborta

nej nej: var du bror

åh: därborta

därborta

yep

i ett litet leksakstält med ditmålade fönsterluckor och blommor och en falsk skorsten

yep

blir det inte kallt såhär om hösten

nej nej: jag har brastu och brasa och braskanin och allt annat bra

men om vi brackar lite här: hur var det med din inkomst

åh: jag lever på ren luft och solskenshumör

men man måste ju äta

inte jag

det måste alla: annars dör man

inte jag

yo