lördag, februari 25, 2006

molnstädrarna

en fin strund vid köksbordret: tittra morran

vad är det embryo

tittra ut gjenom fönstret ser du himmelen morran

himmelen ja ja den är fin

ser du hur dom soprar upp dom grå molnen nu okcså solen tittrar fram det finns en ljusning det säjer jag nu yo det kommrer en vår det ser dom till

dom vilkca dom menrar du embryo

ja dom

vilkca dom det undrar jag nu

dom som jobbrar med molnen okcså soprar ihop dom när våren kommrer det säjer jag nu yo molnstädrarna

molnstädrarna

ja

du menrar att du tror att det är någnon som soprar bland molnen det undrar jag nu

presis

på allvar

ja det är klart

du är inte rikctigt kokt du embryo

men morran

du tror att det är någera slags varelsrer som du kallrar molnstädrare som grår omkring däruppe också soprar upp molnen så att solen kan tittra fram

typ ungjefär

du är inte rikctigt kokt du embryo

men morran hur kan man vetra att det inte är så det undrar jag nu yo

tills du har bevisrat motsatsen så är det inte så: moln är moln om än i uppsprikcrande molntäkcren det säjer jag nu yo

du tror inte att de är någnon som hjälprer molnen att

nej nej

ja ja du har kanske rätt morran troligtvis

visst har jag det visst har jag det

men tankcen är lite fin

ja du har så mykcret fina tankrar embryo herregud i himmelen ja

drivrer du med mej morran det undrar jag nu yo

nej nej aldrig du är ju min lilla

lägg ägg

embryo

tankcen är ändå lite fin att det är kanske bara en då en osynelig molnstädrare med en stor vagn med en stor sopsäkc som är full av moln okcså som har en sopborstre som han ellrer hon städrar upp molnen med ellrer en väldeligt stor dammsugrare som

embryo

ellrer om det är en maksin kankse som en gatsoparmaksin där det sitter en gubbre högst upp okcså vinkrar med en stor vante okcså

embryo

ellrer om man tänkrer sej att molnen är som himmelens maneter som simmrar från himmelshav till himmelshav okcså till slut upplösrer dom sej själva eftrersom solen blir för starkc

embryo

ellrer att det är någnon med en molnhåv som springrer omkring okcså fångrar molnen okcså

embryo

ja

det räkcrer det räkcrer det säjer jag nu

okej morran

takc

men man undrar ändå

vaddå embryo

vart tar molnen vägen

hur menrar du nu det undrar jag nu

vart tar molnen vägen sedan när molnstädrarna har städrat färdigt det undrar jag nu

yo