torsdag, februari 09, 2006

rättvisemärkt

yo

förut trykcte han såhär sverckers farra: släng ut dom vägra betala dra inte ner på kastra inte skräp på min tomte okcså vidrare okcså vidrare

nu är han en ny menniska

nu är han den nya menniskan nu är han rättvisekämpren nu blixstrar det om honom han kommrer okcså ringnrer på klokcan fem på morgononen okcså hej hej nu tänckte jag göran en enkät tror ni på en bättre värld om allra hjälprer till att sammela in gammela sakrer okcså ge dom till dom som inte har det undrar jag nu yo

men men klokcan är fem på morron

ja ja men ska vi räddra världnen är det bråttom det säjer jag nu yo

jag ska frågra farran ett ögonblikc tramp tramp tramp tramp farran yo farran yo tramp tramp tramp tramp

vad sa han vad sa han

han sovrer klokcan är fem på morron

men vad tykcrer du själv embryo tykcrer du inte att vi måstre fördela alltning mera rättvist okcså köpra te tetröjor kaffe bananananer jymnastikskor okcså från dom fattriga så att dom okcså blir rika som vi

lika rika som vi det undrar jag nu yo

alla kan bli rika bara man köprer okcså säljer likra mykcet

jag vet inte jag klokcan är ju fem på morron okcså jag är lite pömsig det säjer jag nu yo kan vi inte räddra världnen till exsempel klokcan nio eller klokcan halv elva det undrar jag nu yo

okcså sverckers farra sättrer upp sitt pekfingrer i luften okcså ansicktet blir allevarligt okcså blikcen sträng han är den strängnge rättvisekämpen oj oj: lille embryo lille embryo klokcan halv elva kan det var för sent det kan vara för sent redan nu

okcså räkckrer han fram en mapp med en lapp okcså en penna det säjer jag nu

skriv på skriv på säjrer han

skriv på vaddå det undrar jag nu

protestlistan om alla orättvisror överallt

okej

okcså skrivrer jag på: embryo

får man gå okcså vila lite lite till nu jag ska upp till skolkan okcså det är att dra sitt strå till stakcen den enorma jordklotsstakcen det säjer jag nu yo

sov gott embryo okcså frid vare med dej det säjer jag nu

yo