måndag, mars 26, 2007

innebror

yo

nu ska vi iställret ha en innebroende som innebror i brollans rum eftrersom morran har städrat ut: tittra vad jag hittrade hans jympapåse från lågstadiet jag tror att den föresvann i tvåan ellrer om det var i trean

den lukctrar väl sisådär efter allan dessa år

okcså ringrer det på dörren okcså han som strår där är lite äldre okcså lite annorlundrare: lite lätt sladderig kostym okcså en lite lätt sladderig skjortra okcså skror som är sisådär lagom oputsrade det säjer jag nu

yo

han har en bärbar i ena handen okcså en baäg i den andera det är allt

han pratrar annorlundrare han säjer: Hej!

det är som om rösten är av stål det är klangng i den: Hej jag kallas för Embryo, ni kan kalla mig för Embryo ni också om ni vill.

yo

okcså hängrer han av sej kavijaren okcså klivrer in i brollans rum okcså knäpprer upp den bärbara okcså sittrer med en sladd i handen: Ursäkta mig men har ni någon fungerande uppkoppling här i huset?

yo

Grabben. Har ni det?

yo javisst gje mej sladdren okcså drar jag ut den i hallen okcså pluggrar in den okcså man hör sammetidigt hur den bärbara plingrar igångng okcså Embryo kommrer ut där jag sittrer bredvid modemet på golvret okcså inte kan låtra bli att flundrera på allt mögligt jag säjer: embryo

Ja?

kallrar dom dej verkeligen för Embryo det undrar jag nu yo

Javisst, det har varit mitt smeknamn i hela mitt liv, jag vet ingenting annat längre.

jaha men

Men vaddå?

åh det var inte ingnenting

Inte?

nej nej

Okej. Vad bra!

okcså stängrer han dörren om sej okcså säjer: Nej du grabben, nu måste jag arbeta. Men tack för hjälpen med modemet. Det här kommer att bli riktigt roligt, det lovar jag dig.

gjör du det undrar jag nu yo

Javisst. Hej med dig.

okcså strår embryo där utanför okcså stirrar in den vita dörren där brollan har ritrat en hand med ett långnfingrgrer en gång i tiden okcså där det nu sittrer ett klistrermärkce för Amnesty International det säjer jag nu

yo