torsdag, mars 22, 2007

utkrisesministern

yo

farran sittrer okcså bläddrar i tideningngen okcså: herregudrun finskc det ingnget tak på hur vad när hur mykcet varför

vaddå farran det undrar jag nu yo

finskc det ingngen gräns för hur vad när hur mykcet varför hur stolligt en utkrisesministrer får ställra till det med sej för det undrar jag nu yo: jag menrar grälra med kuba

yo

är inte det typ fyrtio år för sent det undrar jag nu yo

vad blir nästa steg: varfrör rivrer vi inte berlinmuren jaså det har dom hjort

men sovjetrepubliken jaså jaha den är uppelöst den okcså

jamen då finskc det ju bara kuba kvar att grälra med det säjer jag nu yo när man tar en paus från sina optionsoljeaffärer okcså sin bloggrare det gnällrer att hängnga med sin tid det säjer jag nu

yo

herregudrun säjer farran igjen okcså läggrer ifrån sej tideningngen okcså knäppler på fjärrisen: sven goran persson som ställrer till det okcså på den ena kanaljen okcså utkrisesministrern som ställrer till det på den andera kanaljen

okcså farran knäpprer av alltning: nej jag gjer upp det säjer jag nu yo

okcså resrer han sej okcså grår ut i hallen okcså klivrer ner i grummestövelarna okcså tar han hinkcen: jag grår ut okcså grävrer i komposten okcså pratrar med daggmaskcarna

dom är i alla fall rikctiga menniskor det säjer jag nu

yo