måndag, januari 23, 2006

papprershägrar

morran kommrer hem från jobbret hon har som vanskligt med sej arton millioner kassrar med hemmajobb högrar av papprer som hon ska läsra igjenom igjen okcså igjen

blir du allderig färdig med ditt jobb morran alla dessa papprershögrar

nej nej det kommrer bara mer okcså mer öppnrar man en dörr kan du ge dej attan på att ett fönstrer flygrer upp någnon annanstans okcså får man börja på nytt på nytt

oj oj

ja ja

jo jo

men men

man får se fram emot semestrarna det säjer jag nu säjer morran

okcså undrer tiden har svercker lagt beslag på en bunt papprer okcså börjat vikra

men svercker säjer morran

men han bara vikrer okcså vikrer

men svercker

men svercker det där är vicktiga jobbpapprer från morrans jobb det säjer jag nu du kan inte hållra på okcså vikra

men svercker bara vikrer okcså vikrer

okcså plötseligt strår det en litnen äng av fågelar på tevesoffsbordet: hägrar tranror skatror hakcespettrar fladderimingos okcså storckar det säjer jag nu dom långa näbbrarnas papprersgäng

vilcket gäng det säjer jag nu yo vilcka stiliga ena svercker

jag lärde mej det på teve japansck teve vi har digelitalbox hemma säjer svercker

också svercker blir röd om örona okcså sen ser han att morran ser både lagom glad okcså lagom sur ut eftrersom det var vicktiga jobbpapprer men okcså stiliga fågelar det säjer jag nu yo verkeligheten har alltid minst två sidror två ark innan den flygrer iväg det säjer jag nu

yo