onsdag, januari 04, 2006

snömannen

det bultrar men bara lite svagt på dörren det säjer jag nu

yo det är svercker han är blåfrusen han skakrar han har nästnan inga klädrer på sej fast det är artontusen minusgradrer ja ja han har byxor okcså tröja okcså skor men mer som hej hej ska ni hängnga med ut okcså spela kula mitt i sommaren

är du inte kokt svercker ska du frysa ihjäl dej

han skakrar så han kan inte pratra okcså svara det säjer jag nu yo

varför har du ingnen mössa ingngen jakca

han skakrar så han kan inte pratra

morran kommrer oj oj ta in honmom i köket okcså håll i honom allt mögligt varmt okcså sätt på honmom farrans gamla mössror flera styckena okcså en rokc okcså en tröja okcså en halsduk okcså en film

nej nej embryo inte en devdefilm jag sa en filt

jaha

nu tinrar han upp okcså tindrar lite vad är det som har hänt dej din stakcrare

åh skullre bara gå ut okcså matra småfåglarna i trädgrården dom såg förefärligt frusna ut okcså hick bakdörren i baklås okcså far okcså mor bortresta på solsemestrer i fjärrkontrollerat land det säjer jag nu

ingnga nykclrar det undrar jag nu yo

nej nej

nähä men då får svercker bo hos oss tills

okcså nu tinrar han ordenteligt

du kan väl ha honmon i ditt rum embryo

javisst men varför inte brollan

han har ju mysko okcså svercker är lite allelergisk

jaha ja då får vi pumpra upp en luftpatrasck det säjer jag nu yo blir de bra svercker

med en knutnen näve ur havet av filtrar okcså mössror: yes