tisdag, mars 28, 2006

som en satellit satellit

sverkcer står okcså glor upp mot himmelens höjd det säjer jag nu det grår nästan inte att pratra med honom

yo sverkcer

nej han lyssnrar inte ibland skrivrer han ner några siffror i sitt blokc okcså tittrar han på klokcan

yo sverkcer

nej han flyttrar sej bara ett par kliv åt högrer okcså sedan tar han ett kliv framåt okcså ett åt sidan det är som grår han inne inuti en karta det säjer jag nu yo

yo sverkcer vad händrer

han sträkcrer på sej

det är som vill han kommra närmre skärvhimmelen däruppe

yo vad händrer kompis

okcså nu strår vi där flera stykcena okcså glor upp i mörkcret det är dimmrigt okcså okcså man ser absolut inte ingnenting inte någnonting alls

yo sverkcer säjer hernandez som har parckerat sin gula postcykcel okcså strår med en cokelikolaflaskca okcså stirrar

upp

yo sverkcer säjer brollan okcså två av hans big brotherpolare håll i er grabbrar här hjälprer det inte att vara stentuff sverkcer har koll på vaddå

yo sverkcer säjer allihopa farran okcså morran okcså inne inuti fönstret strår mysko med tassarna mot fönstrerglaset okcså dom svarta blöta ögnonen rikctade upp i mörkcret

nu tittrar sverkcer på sin klokca okcså nu tittrar han upp okcså nu höjer han ett pekfingrer okcså nu pekrar han okcså nu säjer han någnonting: nu

nu säjer han

nu

vaddå nu vad är det som händrer sverkcer vad är det du ser jag ser inte ingnenting inte någnonting det är bara mörkct okcså dimmra

okcså sverkcer sänkrer sin blikc från himmelen okcså ser på oss allihop

han hadre ingnen aningng om att vi var där någnon av oss det säjer jag nu

ojsan säjer han ojsan

vad händrer sverkcer min kompis det undrar jag nu yo

åh det var bara satellitkontrollren som som satte in säjer han nu yo

jaha säjer vi andera okcså tittrar på varjeandra som dom fårskallrar vi allihopa är jaha

ja man måste ha koll på dom där ibland säjer sverkcer på satellitrerna

jaha jaha

eftrersom dom kan rammela ner okcså då gällrer det att vara redo det säjer jag nu yo okcså kollrar han på klokcan igjen okcså säjer han: bäst att vi knallrar in nu tror jag bestämt

ja just det ja kom grabbrar så grår vi in okcså värmrer lite chokclad

okcså skyndrar alla in okcså hängngrer av sej okcså grår in i köket okcså vi plokcrar fram mjölkc okcså kakao okcså

då kommrer brakret det säjer jag nu yo

man tror först att jordklotsen grår under men det är bara den lilla trädgårdsplätten

okcså utanfrör fönsteret liggrer en brinnande sköld okcså slokcnrar i dimmran det säjer jag nu yo

teve tre säjer svercker okcså kollrar på sin klokca

nu får dom skikcra upp en ny det säjer jag nu

yo