måndag, mars 06, 2006

uppeföljning av protestlistan från i julas

protestlistan blev en sukcsé det säjer jag nu

tomten blev blek om den röda näsan när listan överlämnadres med en hovbuggning

okcså suckrade han okcså kliadre sitt skägg okcså drog sej i luvran

oj oj menrar du allvar embryo

javisst

men det är omögligt att klara av det här okcså så det blir alldleles rättvist

inte då

jo

men någnonstans måste vi börja tomten

det har du rätt i embryo det säjer jag nu yo

lykcra till tomten okcså kom ihåg: inte en julklapp tas emot av barnen i den rika vilda västvärldnen tomten om du inte gjör något på allvar åt allvaret för dom fatttriga barnen dom sjukra dom som svältrer som inget vatten har ingna föräldrar värme inte någnonting du får inte blundra längnre tomten

oj oj sukcrade tomten men gav med sej förstås

eftrersom tomten är snell det är därför han är tomten det säjer jag nu yo

okcså tog han sina hjord renar okcså hjorde vad han kundre för dom fattriga barnen innan alla vi andra fikc våra julklapprar

men men

bättre lykcra nästa jul tomten

det är alldleles för mångnga som fortfarandre svältrer okcså far illa det säjer jag nu yo

protestlistan blev en sukcsé men vi är inte gladra okcså nöjda förrän fullständrig rättvisa för barnen på hela jordklotsen är uppnådd det säjer jag nu

leve tomteupproret